Abonneren  Inloggen

Verpakkingsdruk

Verpakkingen moeten niet alleen producten beschermen maar ook de waarde van een merk bevestigen en versterken. Door de toenemende mogelijkheden van digitaal drukken kunnen merkhouders ook bij kleinere oplagen prachtige (al dan niet veredelde) bedrukkingen toepassen op verpakkingen, waardoor deze "uit de schappen knallen". In dit dossier een overzicht van deze groeimarkt binnen de grafische sector. Het onderwerp "labels" dat met verpakkingsdruk samenhangt, wordt overigens in een apart dossier behandeld.

Zie je het voor je? Verdwaalde consumenten in een supermarkt met allemaal onbedrukte doosjes en zakjes. Bedrukking van verpakkingen is essentieel en tegelijk een kunst. Vaak zijn het uiterst doordachte en geteste uitingen die schreeuwen om aandacht. Ook dit marktsegment dat grotendeels gebruik maakt van technieken als diepdruk, flexografie en offset ondervindt - zoals hierboven genoemd - de effecten van digitalisering. Daarmee is het efficiënt produceren van kleinere, customized en zelfs gepersonaliseerde oplages binnen handbereik.

Nieuws

Whitepaper