Abonneren  Inloggen

Internationale groeiexplosie voor Helloprint

15 oktober 2018

Helloprint groeit stevig door internationale expansie. De omzet is in amper een jaar verdubbeld en maakt de internetdrukker marktleider in België en top 5 speler in Verenigd Koninkrijk.

Uit het persbericht
De Rotterdamse disrupter, vorige maand nog door het internationale Wired Magazine gekozen als “een van de 100 hottest Startups van Europa”, gisteren door Deloitte opgenomen als nummer 22 in Deloitte Technology Fast 50 en afgelopen maandag genomineerd voor de Rotterdamse Ondernemersprijs, focust fors op buitenlandse groei en ziet zichzelf dan ook als Europese in plaats van lokale speler.

Marktleider in Belgie

“Helloprint is als platform model schaalbaar ingericht en heeft qua groei expansie geen landsgrenzen”, aldus Hans Scheffer, CEO van Helloprint. “Vanaf de start van ons bedrijf, nu ruim 5 jaar geleden, hebben wij altijd gefocust op internationale ontwikkeling in plaats van focus op marktleiderschap in een bepaald gebied. Het is daarom wel bijzonder om te zien hoe hard we nu bijvoorbeeld groeien in België, waar we sinds deze maand marktleider in online print zijn”.

Internationale expansie

Het succes van Helloprint in België staat niet op zichzelf. De ambities van het sterk groeiende print platform reiken verder dan alleen “de buren“. Ook in andere Europese landen timmert het platform sterk aan de weg. “In het Verenigd Koninkrijk behoren we inmiddels tot de top 5 spelers en ook in Frankrijk groeien we met meer dan 100% per jaar”, aldus Scheffer. “Dat komt met name door de snelle uitrol van ons netwerk, waarbij 80% van het werk voor het Verenigd Koninkrijk nu ook daar geproduceerd wordt. Dit maakt het dat wij ongevoelig zijn voor koersschommelingen en veel minder impact hebben van een Brexit ontwikkeling, iets wat onze concurrenten wel hebben. Hierdoor groeien we sterk”.

Sterke klanttevredenheid

Een van de belangrijkste redenen voor de snelle groei van het platform, wijdt Scheffer aan de hoge klanttevredenheid die het bedrijf nastreeft. “Wij hebben gemiddeld ruim drie keer zoveel mensen op onze klantenservice zitten”, aldus Scheffer. Daarnaast wordt onze 100% Tevredenheidsgarantie en Laagste Prijs Garantie door onze klanten erg gewaardeerd. Als platform garanderen wij dat we altijd op tijd een goed product leveren en dat de prijs de laagste uit de markt is. Wij vinden dit het belangrijkste in ons model, dat we er echt voor onze klanten zijn. En gezien de hoge beoordelingen op Trustpilot lijken onze klanten dit te waarderen”.