Abonneren  Inloggen

Nog even afwerken en dan ...

13 november 2018

Het duurt nog een week en dan valt de nieuwe PRINTmatters op de mat. Nog even afwerken in otabind en dan via Vogelaar naar de verspreider.

Het grote schrijf- en vormgeefwerk voor de eerste gedrukte editie van de nieuwe PRINTmatters zit er op voor de redactie. ‘Op naar het eerste nummer van 2019,’ zegt hoofdredacteur Robbert Delfos. ‘Maar ondertussen werken we hier keihard aan de nieuwe website. Die gaat ook live volgende week. Daar komt toch meer bij kijken dan je aanvankelijk inschat. Gelukkig worden we bijgestaan door een paar specialisten die alle details aan elkaar knopen. Zowel het blad als de site worden prachtig. Ik heb er alle vertrouwen in dat we de printcommunity in de hele breedte er een plezier mee doen.’

Oplage 6000
Volgende week 20 november valt de nieuwe PRINTmatters bij ongeveer 6.000 mensen op de mat en de bezoekers van de site krijgen vanaf die 20ste ook een compleet nieuw platform voorgeschoteld. ‘Anders dan voorheen heeft de nieuwe site een paywall. Een deel van het vluchtige persberichten-nieuws blijft gratis. Alleen dat al zorgt voor ruim 40.000 bezoeken per maand. Maar een ieder, die nog geen abonnement heeft, verdient het om te zien wat een enorme berg waardevolle content we hebben en zullen blijven maken. Ons doel is om die content breder te vermarkten.’

Genen van Graficus
De nieuwe titel PRINTmatters is meer dan een mix van de drie voorgangers. ‘Bij de nieuwe PRINTmatters gaat het om de rol van print in het hele spectrum van visuele communicatie; branche- en ketenoverschrijdend. Ontwikkelingen in producten, technieken, management en marktsegmenten kruisen elkaar. PRINTmatters brengt technische verhalen, maar brengt ook interviews met ondernemers, brandmanagers, marketeers en designers. Eigenlijk kun je spreken van een platform met de genen van Graficus dat nu de hele print-community bij elkaar brengt.’