Abonneren  Inloggen

Wereldkampioenschappen carwrapping

9 mei 2019

Carwrapping is altijd, op welk event dan ook, een enorme publiekslokker. Tijdens de FESPA Global Print Expo in München volgende week wordt zelfs de finale ‘gespeeld’ van de World Wrap Masters. In de net verschenen PRINTmatters besteden we extra aandacht aan dit print-, sign- en foliefeestje en laten ook zien wat Signploeg in Amersfoort voor kleurrijke bolides te voorschijn tovert.

De ‘FESPA’ belooft opnieuw een enorme beurs te worden vol met sign, bezien vanuit de hele keten. Eén van de segmenten is carwrapping. Dit vak biedt een prachtige signmakers-combinatie van design, materiaal, printkwaliteit, montagevakmanschap en uiteraard de algemene liefde voor het voertuig. Op individuele stand zie je met regelmaat òf een retro Volkswagen busje òf een racebolide, want het model maakt het allemaal nog spannender.

Tijdens de carwrap-competitie zijn het meestal iets meer ‘beschaafde’ auto’s die dankzij bijzonder geprinte folie een complete transformatie doormaken. In de nieuwe PRINTmatters schrijven we over de kampioenschappen en siert wereldkampioen carwrapping Ivan Tenchev (foto rechts) zelfs de cover.

Autoliefhebbers
De redactie benaderde ook een lokale carwrapper, Signploeg in Amersfoort, om te vernemen of zij naast het 'gewone bedrijfswagen beletteren' ook de trend van bolides mooier maken bemerken. 'Onze klanten zijn meestal autoliefhebbers en vinden het leuk om in een nét even andere auto te rijden,' zegt Richard Todd, directeur van Signploeg en het er aan verwante Reclamestal. In het artikel in PRINTmatters toont Todd een serie van de kunstwerken waarmee hij zijn klanten de weg op stuurt. Eén van de opvallend gewrapte auto's is de Audi A6 van Maarten van der Heide van Restaurant RAUW. Hij heeft zijn A6 volledig laten wrappen in een design dat is geïnspireerd op de Amerikaanse F16-viper. Meestal staat de auto prominent voor het pand waarin RAUW is gevestigd.