Terug naar overzicht

Print

Spotta zet met lancering Folders.nl volgende stap in digitale foldermarkt

De folderwebsite en app van Spotta gaan sinds 12 februari verder als Folders.nl. Dit is de eerste merkbare verandering van de nieuwe strategische samenwerking van Spotta met digitale dienstverlener WePublish. Beide partijen bundelen hun krachten en spelen daarmee in op de trend dat consumenten steeds vaker online folders gebruiken om te besluiten bij welke (online) winkel ze hun producten kopen.

  • 14 feb 2020

De focus van WePublish zal liggen op innovatie en ontwikkeling van zowel de digitale folder als de transformatie van folderplatform naar dataplatform. Folders.nl is volledig in beheer van WePublish en onderscheidt zich van andere platforms door de kwaliteit van het verkeer en het rendement voor retailers. Zo krijgen retailers meer inzicht in de effectiviteit van promotie en het gedrag van shoppers.

Uit recent onderzoek van Q&A Insights & Consultancy blijkt dat de online folder aan populariteit wint. Dit komt met name doordat digitale folders altijd én eerder beschikbaar zijn. Nederlanders lezen nog steeds vaak de folder voordat ze naar de winkel gaan. Bij 41% van de ondervraagden stimuleert de online folder om een aankoop in een fysieke winkel te doen. 

Data over koopgedrag

Door met Folders.nl data over koopgedrag en koopintentie nog beter in te zetten en bijvoorbeeld te koppelen aan de actualiteit worden aanbiedingen nog relevanter voor consumenten. Voor het verhogen van winkelbezoeken en online conversie werken retailers samen met WePublish op zowel het platform als hun eigen website.

Gebruiksgemak centraal

Het gebruiksgemak voor de consument blijft: ze vinden er nog steeds aanbiedingen en folders van hun favoriete winkels. WePublish: “We maken het bezoekers aan het platform zo eenvoudig mogelijk om nooit een interessante aanbieding te missen. Zij kunnen snel zoeken naar "luiers", "bier" of "tuinslang" voor de beste weekaanbiedingen. Consumenten maken makkelijk een boodschappenlijstje en zien direct hoeveel producten ‘in de reclame zijn’. Natuurlijk kunnen zij nog steeds favoriete categorieën en winkels selecteren voor een overzicht van alle koopjes.”

Em. De Jong, Print.com en Shato

Spotta groeide in de afgelopen 60 jaar uit van kleine verspreidorganisatie tot marktleider voor folderverspreiding in Nederland. Met 20.000 bezorgers is Spotta verantwoordelijk voor de bezorging van wekelijks 5,2 miljoen folderpakketten. Klanten waarderen Spotta om zijn fijnmazige bezorgnetwerk, landelijke dekking en hoge bezorgkwaliteit. Met een breed productaanbod van print en online oplossingen maakt Spotta ‘voordeel en inspiratie voor iedere consument bereikbaar’. Op 6 februari maakten Beheermaatschappij Arcis BV en PostNL bekend dat er een  koopovereenkomst is getekend voor de overname van PostNL-dochter Spotta door  Arcis, een consortium dat bestaat uit 3 partijen met ruime ervaring in de printwereld: Beheermaatschappij Em. De Jong, Print Nerds (Print.com) en Shatho Beheer.