Terug naar overzicht

Sign
antalis, japan, kpp, kokusai, pulp, paper, sequana, bpi

Antalis nu definitief in Japanse handen

De Japanse onderneming KPP (Kokusai Pulp & Paper Co. Ltd)  is met ingang van 21 juli 2020 de controlerende aandeelhouder van Antalis geworden door de overname van alle aandelen die in handen zijn van Sequana en BPI.

  • 22 jul 2020

Hiermee wordt een lang proces afgerond dat begin 2019 van start ging en een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van Antalis opent. ‘Antalis maakt nu deel uit van een wereldwijde distributie- en handelsgroep in de sectoren papier, packaging en visuele communicatie, die ook actief is op het gebied van recycling en een aanwezigheid heeft op vijf continenten met een pro forma omzet van meer dan 5 miljard euro,’ aldus Stéphane Courtot Western Europe & Asia managing director.

Strategische zet KPP

Deze overname is een zeer belangrijke strategische zet voor KPP en versterkt de positie van Antalis. Hubert Royer BNLX deputy managing director: ‘Het versterkt ook de financiële situatie van Antalis door naast lagere financiële kosten de schulden op onze balans af te bouwen, waardoor we flexibeler zijn om ons bedrijfsmodel sneller te transformeren, u beter te kunnen bedienen en ons productaanbod wereldwijd uit te breiden.’

Bemoedigende tekenen van herstel

Courtot: ‘Na de zeer moeilijke tijden die we de afgelopen maanden allemaal hebben meegemaakt, vertoont de bedrijfsactiviteit nu bemoedigende tekenen van progressief herstel en we geloven dat we samen het verschil kunnen maken. Om de vraagcreatie te ondersteunen zullen we aanvullende marketinginitiatieven ontwikkelen om nieuwe projecten te stimuleren in al onze vakgebieden: innovatieve producten voor interieurdecoratie, milieuvriendelijke oplossingen voor verpakkingen en visuele communicatie, innovatie met unieke creatieve papieren en tal van diensten zoals het automatiseren van uw voorraadbeheer.’

Grotere inkoopcapaciteit

‘De combinatie Antalis/KPP biedt u een bredere wereldwijde aanwezigheid en geeft u geleidelijk aan toegang tot een grotere inkoopcapaciteit dankzij een breder leveranciersbestand, nieuwe diensten en e-commerce-innovaties, zegt Royer. ‘We kijken ernaar uit om samen met u te werken aan al deze boeiende mogelijkheden en onze betrokkenheid bij uw bedrijfssucces te tonen.’