Terug naar overzicht

Verpakken
flexo, flexopers, W&H, Windmöller, verpakking, drupa

Flexopersenbouwer W&H blijft trouw aan drupa

Windmöller & Hölscher (W&H) bevestigt haar deelname aan drupa 2021 en zet zich in voor Duitsland als beurslocatie. De in het Duitse Westfalen gevestigde onderneming richt zich op de verpakkingsindustrie en bouwt onder meer flexopersen.

  • 23 jul 2020

Het is niet het voornemen van PRINTmatters om van alle drupa-exposanten te gaan melden of ze nou wel of niet naar drupa 2021 gaan. De aanleiding om de mededeling van W&H mee te nemen als bericht, komt voort uit de recente berichtgevingen over de grootste grafimediabeurs ter wereld. Onder meer Bobst, Heidelberg, Komori, Manroland Sheetfed en Xerox hebben namelijk aangegeven af te zien van deelname aan drupa dat in ingekorte versie plaatsvindt van 20 tot en met 28 april 2021 in Düsseldorf. Persenbouwer Koenig & Bauer gaf juist specifiek aan wél te gaan. Drupa werd door corona al uitgesteld van 2020 naar 2021.

 

 

Hygiëneconcept en inkorten zijn de juiste maatregelen

Het familiebedrijf W&H genereert meer dan 90% van zijn omzet in het buitenland. Windmöller & Hölscher was al bij de eerste drupa in 1951 aanwezig en ontwikkelde zich door de jaren heen tot een van de grootste exposanten. Naast de kunststofbeurs K (19 – 26 oktober 2022 Messe Düsseldorf) en interpack (25 februari tot en met 3 maart 2021 in Messe Düsseldorf), is drupa de belangrijkste vakbeurs voor de machinebouwer. ‘Als een van onze toonaangevende beurzen blijft drupa een belangrijke marktplaats voor ons. Hier tonen en zien we nieuwe trends in het bedrukken van verpakkingen. Met onze toewijding aan drupa zijn we ook toegewijd aan de bedrijfs- en beurslocatie Duitsland voor machinebouw,’ aldus Dr. Jürgen Vutz ceo van W&H. Vutz: ‘We zijn ervan overtuigd dat zowel het gepresenteerde hygiëneconcept en het inkorten tot negen dagen, de juiste maatregelen zijn.’

Persoonlijke ontmoetingen zijn essentieel

De machinebouwer hield in juni haar eerste virtuele sessie EXPO: ‘Er is de afgelopen maanden veel digitaal geïmplementeerd,’ zegt Peter Steinbeck, sales director bij W&H. ‘Onze eerste virtuele beurs was een groot succes en we hebben daarmee veel ervaring en kennis opgedaan. Niettemin  kunnen we de beurservaring niet virtueel volledig vervangen. Deze omvat ook persoonlijke ontmoetingen die essentieel zijn voor het bouwen aan vertrouwen en het onderhouden van klantrelaties. Beide - virtueel en persoonlijke events zoals drupa – hebben recht van bestaan en zijn belangrijk voor ons en de hele branche.’

Foto: W&H Executive Board v.l.n.r.: Dr. Jürgen Vutz (ceo), Peter Steinbeck (cso) and Dr. Falco Paepenmüller (cto).