Abonneren  Inloggen

Nieuwe directie Rodi Media

5 november 2020

Dick Ranzijn gelooft in print en de kracht van de huis-aan-huiskrant. Dat zegt hij bij de aankondiging van de nieuwe directie van Rodi Media. Dick Ranzijn, Niels Ackermans en Matthijs Malipaard vormen vanaf 1 november de nieuwe directie van Rodi Media. Dick Ranzijn blijft algemeen directeur. Niels Ackermans en Matthijs Malipaard worden eindverantwoordelijk voor Rodi Media (Uitgeverij) en worden directeur uitgeverij.

Samen geven zij leiding aan het bedrijf dat Dick Ranzijn sr. in 1970 oprichtte met één huis-aan-huiskrant ‘De Koerier’ en uitgroeide tot een multimediaal mediabedrijf met 24 lokale nieuwsbladen, websites en social media-kanalen voor crossmediale mogelijkheden. ‘De laatste jaren heeft Rodi Media, gevestigd in het Noord Hollandse Broek op Langedijk, zich online ontwikkeld en bereiken we lezers naast print ook via websites, social media kanalen, B2B-magazines en de nieuwsbrieven. Hiermee bieden we onze klanten lokale, crossmediale mogelijkheden,’ zegt algemeen directeur Dick Ranzijn.

De kracht van print

‘De koers die we ingezet hebben, blijven we volgen en ontwikkelen. We investeren in digitale kennis, maar de kracht van print vergeten we zeker niet. Zo namen we afscheid van onze zondagskranten om met nieuwsbladen op gemeenteniveau nog lokaler te zijn. Met een totale oplage van ruim 650.000 exemplaren in Noord-Holland hebben we een enorm bereik.’

De kracht van de huis-aan-huiskrant

‘Juist in coronatijden werd de kracht van een nieuwswaardige huis-aan-huiskrant onderstreept. Naast onze print-campagnes bieden we ook digitale-, multimediale- campagnes aan. Dit is wat onze klanten vragen en wat wij kunnen bieden. Hierdoor kijken we met vertrouwen naar de toekomst, want de combinatie van online en print is waar onze toekomst ligt en wij zijn er klaar voor.’

Foto v.l.n.r.: Matthijs Malipaard, Niels Ackermans en Dick Ranzijn.