Abonneren  Inloggen

Actie: Steun je boekhandel

13 januari 2021

Donderdag 14 januari 2021 start de publiekscampagne ‘Steun je boekhandel’. 

Via advertenties in landelijke en regionale dagbladen, online advertenties en radiospotjes richten de boekhandels zich tot het publiek met de boodschap: koop nu een boek, anders is straks je favoriete boekhandel er niet meer.

Boekhandel krijgt steun van schrijvers

De campagne krijgt steun van schrijvers. Adriaan van Dis, Roxane van Iperen, Simone van der Vlugt en Tommy Wieringa springen in de bres. Zij hebben de radiospotjes ingesproken met de boodschap ‘steun je boekhandel’. Vanaf 14 januari te horen op Radio 1, 2, 4 en 5, twee weken lang. 

Mediakit

De organisator, Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek, vraagt betrokken partijen mee te doen. ‘Om veel effect te creëren moeten zoveel mogelijk boekhandels, uitgeverijen en auteurs meedoen. En dezelfde uitingen gebruiken. Alleen dat helpt om op te vallen bij de consument. In de mediakit vindt u diverse sjablonen voor sociale media. Voor de boekhandels staat er ook een post met meer slides die we op maat kunnen maken – voor uw eigen boekhandel. Mail dan een goede scherpe foto met hoge resolutie naar vandaag@hebban.nl. Voor uitgevers staat er een frame waarin u uw eigen titels kunt plakken.’

Social media

Plaats je vanaf 14 januari ook een foto of video? Gebruik dan de volgende hashtags: #koopnueenboek #steunjeboekhandel. Door deze op te nemen kan CPNB alle filmpjes traceren en doorzetten op al haar kanalen. Taggen kan als volgt: @StichtingCPNB (Facebook en Instagram) CPNB (Twitter) @Boekenweek of @Kinderboekenweek