Abonneren  Inloggen

Overname Seynhaeve Plastics door Igepa Belux

7 juni 2021

Op 1 juli 2021 neemt Igepa Belux alle activiteiten, klanten, stock, machines en het voltallige personeel van Seynhaeve Plastics over. Igepa wil hiermee diversifiëren en groeien in de markt van de visuele communicatie, maar ook in de markt van de bouw en industrie.

Dirk Salens, Francis Seynhaeve en Laurence Seynhaeve

Actieve rol voor Seynhaeve

Seynhaeve Plastics is sinds 1965 distributeur van kunststoffen voor bouw en industrie, maar telt ook heel wat klanten in de visuele communicatiemarkt. Naast de verkoop van platen is Seynhaeve Plastics producent van lichtstraten en lichtkoepels. Huidige eigenaar en zaakvoerder Francis Seynhaeve zal een actieve rol spelen binnen de Igepa Belux groep. Hij zal verantwoordelijk zijn voor de verdere groei van de kunststoffen in de bouw- en industriemarkt. Ook dochter Laurence Seynhaeve blijft actief na de overname.

Francis Seynhaeve, eigenaar en CEO Seynhaeve Plastics over de overname: ‘Wij hebben een sterke groei gekend in onze sector en om deze nog verder te kunnen garanderen past deze opportuniteit perfect in onze visie om de stap te zetten naar schaalvergroting. Ook onze klanten zullen kunnen genieten van de schaalvergroting die gepland staat.’

Igepa Belux

Igepa Belux is de marktleider in België en Luxemburg als toeleveringsbedrijf voor de wereld van papier, visuele communicatie, verpakking en hygiëneproducten. Met de overname van Seynhaeve Plastics verstevigt Igepa Belux zijn positie in de markt van de visuele communicatie. Bovendien wordt Igepa Belux actief in de verkoop van kunststoffen voor de bouw en industriële toepassingen. Dit biedt extra groeimogelijkheden. Na de overname zal Igepa Belux in deze markt een omzet realiseren van 28 miljoen euro.

Diversificatie

Dirk Salens, CEO Igepa Belux: ‘Met deze overname verstevigen we niet alleen onze positie in de visuele communicatiemarkt, maar diversifiëren we ook in de richting van de bouw- en industriemarkt. Het is met andere woorden een extra diversificatie binnen één van onze groeimarkten. We verrijken ons bovendien met heel wat kennis, kunde en ervaring in de wereld van technische kunststoffen.’