Roland DG Connect breidt servicegebied uit
Roland DG, fabrikant van grootformaat inkjetprinters en printers/snijplotters, heeft vandaag de uitbreiding aangekondigd van zijn cloud-gebaseerde "Roland DG Connect" -service.
Gratis dienst
Roland DG Connect is een gratis dienst die werd ontwikkeld om een comfortabelere en stabielere werkomgeving te bieden, de efficiëntie van de workflow te verbeteren en de bedrijfsontwikkeling en rentabiliteit te verhogen. Een ander doel ervan is om mensen met verschillende vaardigheden, doelstellingen en vereisten in staat te stellen samen te werken en ideeën uit te wisselen.
Ondersteuning uitgebreid
De dienst werd gelanceerd in het VK, Noord-Amerika en Japan. Naast de bestaande Engelse en Japanse talen ondersteunt de dienst nu ook Spaans, Duits, Frans, Italiaans, Portugees en Koreaans, en is de ondersteuning uitgebreid tot Europa, Latijns-Amerika, Oceanië en Korea.
Reparatietijd verkorten
Momenteel biedt Roland DG Connect toegang tot prestatiecijfers, waarmee gebruikers de activiteit van het toestel kunnen monitoren en de productie-efficiëntie is te verhogen. Indien zich een fout voordoet, kan de gedeelde informatie over de bedrijfsstatus en de geschiedenis van het product worden gebruikt om de reparatietijd te verkorten en zo de uitvaltijd te verminderen.
Health Check
De Health Check-functie controleert belangrijke onderdelen, zoals de printkop, en stelt gebruikers op de hoogte van vereist onderhoud om hen te helpen hun product in goede conditie te houden voor een stabiele werking. Bovendien biedt de Dashboard-functie een gemakkelijk te begrijpen, kleurgecodeerde weergave van de bedrijfsstatus om het productgebruik te verbeteren voor een efficiëntere bedrijfsvoering.
Beschikbaar
Roland DG Connect is momenteel beschikbaar voor alle TrueVIS-modellen, waaronder VG2-640/540, SG2-640/540/300, VF2-640, VG-640/540, SG-540/300. Updaten naar de nieuwste firmware is vereist. De ondersteunde producten zullen in de toekomst worden uitgebreid.
Bron: Roland DG