Abonneren  Inloggen

Group Joos plaatst Canon varioPRINT iX 3200

30 augustus 2021

Group Joos, Belgische leverancier van klassiek (beveiligd) drukwerk, sterk gepersonaliseerde directmarketing-acties en print-on-demand-toepassingen, heeft haar grafische mogelijkheden vergroot met de ingebruikname van een Canon varioPRINT iX 3200, een inkjet-productieprinter voor vellen met iQuariusᶦˣ-technologie.

Group Joos is een innovator op het gebied van gepersonaliseerde communicatie. In 2015 was Group Joos de eerste drukkerij in België die de ImageStream-technologie van Canon inzette om gepersonaliseerde communicatie te verwerken in o.a. retail-, fundraising- en directmail-toepassingen.

Investering Canon ProStream 1800

Vorig jaar investeerde Group Joos reeds als eerste grafische onderneming wereldwijd in de nieuwe Canon ProStream 1800, een rotatie inkjetprinter. Met de investering in de nieuwe varioPRINT iX 3200 bevestigt Group Joos zijn partnership met Canon. De investering kadert in het sneller en flexibeler inspelen op klantenvragen en om nieuwe markt- en productontwikkelingen te realiseren. Het is een complementaire investering naast de ProStream 1800.

varioPRINT iX 3200

De Canon varioPRINT iX 3200 is een inkjet-productieprinter voor vellen met iQuariusᶦˣ-technologie. Deze nieuwe pers haalt tot 10 miljoen A4-pagina’s per maand en biedt een unieke combinatie van afdrukkwaliteit en het mediabereik van offset- en liquid-tonersystemen, en dat met de productiviteit en kostenefficiëntie van inkjet. De printer heeft een productiviteit van 320 A4-pagina’s per minuut op een breed scala aan printmedia, van 60 tot 350 g/m2. Hiermee kan een brede waaier aan grafische opdrachten worden geproduceerd, van algemeen drukwerk en premium direct mail tot catalogi, tijdschriften, boeken en verpakkingsproducten.

Alex Joos, CEO bij Group Joos: ‘In de direct mail sector is het belangrijk om zo flexibel mogelijk te kunnen inspelen in de verwerking van big data naar sterk gepersonaliseerde, zelfs geïndividualiseerde communicatie. Voor communicatie op papier is media- en printflexibiliteit een absolute meerwaarde om de diverse segmenten zo optimaal mogelijk te kunnen bedienen. Een fundraiser, retailer of automerk hebben immers specifieke kwaliteitseisen waar we conform de verwachtingen een absolute tevredenheid aan de juiste marktprijs willen kunnen garanderen. Maar ook klassiek offset drukwerk zal meer gemigreerd worden naar een digitaal drukproces.’

JOSSH, een nieuw communicatieplatform

‘We lanceren ook ons nieuw communicatieportaal JOSSH. Met JOSSH bieden we bedrijven en organisaties een totaaloplossing op maat voor het geautomatiseerde beheer van al hun print- en communicatiematerialen’, aldus Alex Joos. ‘Via een beveiligde webshop kunnen geregistreerde gebruikers de gewenste interne en externe communicatietools heel eenvoudig bestellen en/of downloaden. Denk daarbij aan visitekaartjes, drukwerk, gepersonaliseerde brochures, maar ook digitale documenten, … Steeds in de eigen huisstijl en met slechts enkele clicks. En dankzij smart templates zorgen we ervoor dat de creatie van online-communicatiemateriaal super vlot verloopt. Wij nemen de volledige logistieke afhandeling op ons. Gepersonaliseerde folders en documenten produceren we on demand in huis en verzenden we rechtstreeks naar de bestemmeling of naar een centraal distributiepunt. De investering in deze nieuwe Canon varioPRINT iX 3200 verzekert onze klanten een korte levertermijn een breed gamma aan toepassingsmogelijkheden.’

Bron: Group Joos