Abonneren  Inloggen

Creative DM Factory geeft persoonlijke jubileumkrant uit

23 november 2021

Speciaal voor het 15-jarig bestaan dit jaar heeft Creative DM Factory een jubileumkrant uitgegeven. Het is niet zomaar een krant, maar een heel persoonlijke uitgave, zegt Jacqueline ten Klei, co-founder en co-owner van het Purmerendse Direct Mail familiebedrijf.

“De voornaam van de ontvanger wordt als titel gebruikt. Daardoor hebben al onze relaties hun eigen gepersonaliseerde ‘glossy paper’. Ook in de krant zelf wordt de ontvanger persoonlijk aangesproken. Als bijsluiter bij de krant hebben we een selfmailer ontwikkeld, waarmee ontvangers via een QR code een heerlijke taart met ons nieuwe logo konden bestellen. Want: ‘wie jarig is, trakteert’, vinden wij. Via de QR code zijn veel reacties binnengekomen. Precies waar Direct Mail voor bedoeld is. Want DM moet indruk maken en uiteindelijk leiden tot conversie. In die zin kunnen we met een gerust hart zeggen dat onze jubileumkrant goed ontvangen is, gewaardeerd wordt en veel positieve reacties heeft losgemaakt.”

Broer Gert-Jan ten Klei, directeur bij Creatieve DM Factory, vult aan: “Sinds begin dit jaar hebben wij hier een Ricoh Pro VC60000 Pro. De komst van deze inkjet productieprinter was mede aanleiding om de jubileumkrant te produceren. Hiermee kunnen wij immers de hoogste afdrukkwaliteit, die er op de markt beschikbaar is, laten zien. Wij hebben verschillende gramsgewichten papier toegepast, waaronder 250 grams MultiArt silk houtvrij gestreken papier. Daarmee onderscheiden wij ons en die papierkwaliteit is voor toepassingen in DM bijzonder interessant. Daarnaast hebben wij in onze jubileumkrant een uitklappagina van een meter opgenomen. Dat hebben we zichtbaar gemaakt met de centimeteraanduiding van een rol maat. Het maximale printformaat gaat zelfs nog verder. Onze Ricoh print op het unieke formaat van 1370 mm x 520 mm. Kortom, met onze jubileumkrant kunnen wij onze relaties laten zien wat de volgende stap in Direct Mail is en hoe wij hen daarbij kunnen helpen.”

Bron: Creative DM Factory