Abonneren  Inloggen

VK: print blijft bestand tegen digitale groei

24 januari 2022

Ondanks de groei van digitale merken, blijft print in het Verenigd Koninkrijk standhouden, zo blijkt uit een nieuw rapport van The Published Audience Measurement Company (PAMCo), zo meldt Printweek.

De cijfers bestrijken de periode van oktober 2019 tot september 2021 en omvatten 92 gedrukte en 86 digitale merken. Uit de cijfers blijkt dat 91% van de Britse volwassenen elke maand tijdschriften of nieuws van print leest, met een maandelijks bereik van ongeveer 31 miljoen. Het totale digitale bereik was 42,3 miljoen, met telefoons 36,7 miljoen, gevolgd door computers met 12,2 miljoen en tablets met een bereik van 7,5 miljoen.

Leven in print

‘Print is nog steeds behoorlijk krachtig. Het toont het bereik van nieuwsmerken over de hele bevolking. De vraag naar print-inhoud is nog niet zo groot geweest’, zegt Simon Redican, CEO van PAMCo. ‘Uitgevers diversifiëren en vinden manieren om geld te verdienen met hun producten op zoveel nieuwe en interessante manieren en dat zal zo blijven. Ik geloof echt dat er nog veel leven in print zit.’

Gegevensverzameling

PAMCo-gegevensverzameling maakt gebruik van passieve meettechnieken in combinatie met kwalitatieve persoonlijke interviews. De nieuwste dataset is echter een mix van gegevens die zijn verzameld met een face-to-face-methodologie vóór Covid en een nieuwe ‘online first’-methodologie en kan daarom volgens Redican niet worden vergeleken met eerdere PAMCo-gegevens.

PAMco

PAMCo is een platformonafhankelijke meting voor het lezerspubliek voor nieuwsmerken en tijdschriften op telefoon, tablet, desktop en print. De meting wordt gefinancierd door Britse nationale uitgevers, vertegenwoordigd door de News Media Association (NMA) en de Professional Publishers Association (PPA) samen met de klantenorganisatie van het bureau, het Institute of Practitioners in Advertising (IPA).

Bron: Printweek